Solutii IT: 5 ponturi pentru o centralizare a IT-ului care poate genera profit

Centralizarea IT-ului, efectuata corect, este cel mai important instrument al unui CIO pentru a aduce valoare organizatiei prin crearea de noi profituri, cresterea bazei de clienti si imbunatatirea brandului.

Un CIO are doua unelte importante pentru constructia valorii strategice a companiei. Prima este centralizarea iar a doua administrarea.

Ce este centralizarea?

Centralizarea IT-ului reprezinta utilizarea cea mai potrivita a IT-ului pentru a construi strategic valoarea afacerii. Daca un CIO alege ca proiectele IT sa fie dezvoltate pe baza cererilor de servicii din partea unitatilor afacerii sunt garantate doua aspecte: IT-ul este reactiv (raspunzand initiativelor unitatilor) si nu proactiv iar cererile unitatilor nu aduc neaparat valoare intregii companii, majoritatea lor venind din nevoi tactice egocentrice.

Centralizarea adecvata a IT-ului necesita 5 pasi:

  1. Dezvoltarea si documentarea de catre echipa executiva a obiectivelor organizatiei
    Lista scrisa a obiectivelor strategice ale companiei va ajuta la focusarea eforturilor tuturor. In mod obisnuit, o companie se focuseaza pe 1-5 obiective strategice pentru a putea stabili o prioritate a resurselor. In companiile mici, aceste obiective exacte nu exista si trebuie create. In companiile mari, CIO-ul se ocupa impreuna cu echipa executiva de dezvoltatea obiectivelor strategice, care devin tinta asupra careia echipa de conducere se concentreaza in urmatoarele 12-24 de luni.
  2. Colectarea listei de initiative implementate sau propuse pentru indeplinirea obiectivelor
    Acest lucru face ca resursele IT sa fie integrate in initiativele strategice care vin din toate sectoarele companiei.
  3. Organizarea de sesiuni de brainstorming
    Prin brainstorming trebuie identificate rolurile pe care ar trebui sa le joace anumiti angajati in companiei si cele care nu ar trebuie sa mai existe. Prin aceste dialoguri, initiativele din diverse unitati ale afacerii pot fi hotaratoare.
  4. Ierarhizarea  noilor oportunitati si planificarea resurselor pentru ele
    Astfel se asigura utilizarea optima a resurselor IT. De asemenea nu se cade in capcana de a extinde resursele IT dincolo de nevoile tactice de afaceri.
  5. Planificarea bilantului post-implementare
    Acest lucru furnizeaza un caracter decontabil. Astfel, se stabilesc indicatorii in functie care se vor masura succesele sau esecurile.

Despre administrarea IT

Asa cum un CIO implica alti oameni cu pozitii executive in identificarea obiectivelor de afaceri, la randul sau, el/ea este implicata in administrarea IT. Impartirea administrarii  IT-ului ca o resursa strategica poate fi un proces politic dar rational. Procesul implica munca CIO-ului cu fiecare membru al echipei executive pentru ca acestia sa isi indeplineasca rolul. Executivii din cadrul companiilor sunt foarte ocupati si se vor implica numai daca vad cum aceasta participare le va imbunatati performanta.

Daca este facuta corect , administrarea IT-ului nu se poate diferentia de procesul de centralizare. Totusi, trebuie avut in vedere ca sunt doua procese separate altfel puterea unui proces de centralizare reusit se pierde in politicile procesului de administrare IT. Centralizarea IT-ului trebuie sa fie framework-ul pentru procesul de administrare a IT-ului.

Pentru mai multe informatii si o oferta personalizata de solutii si de servicii IT, va rugam sa ne contactati.

Sursa: www.computerworld.ro